loading...

برترین خبرنامه تخصصی فرش دستبافت در ایران

به برترین خبرنامه تخصصی فرش دستبافت در ایران خوش آمدید.

بازدید : 14479
يکشنبه 5 دی 1400 زمان : 0:35

فرش نگین مشهد هلال برای راحتی شما عزیزان خرید قسطی فرش را در نظر گرفته است. شما خریداران می توانید از شرایط اقساط ۳۶ ماهه بدون پیش پرداخت و ضامن استفاده کنید و تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید خود را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید. برای خرید اقساطی فرش می توانید به صورت حضوری در نمایشگاه فرش نگین مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بیدگل و یا مراجعه به نمایندگان ما در شهرستان ها اقدام به خرید خود کنید.

همچنین برای آسایش شما امکان خرید اینترنتی فرش نیز محیا گردیده است. تفاوت خرید اقساطی فرش با خرید نقدی در خرید نقدی فرش شما از تخفیف بیشتری برخوردار هستید و در خرید قسطی فرش حداکثر با توجه به زمان اقساط که ۳۶ ماهه است شامل افزایش ۱۵% می گردد. همچنین از این مزیت برخوردارید که فرش قسطی خود را بدون پیش پرداخت خرید می کنید و ماهانه با پرداخت مبلغ کمی از فاکتور خود از آسایش بیشتری در خرید فرش برخوردار می شوید. برای اطلاع از قیمت فرش نگین مشهد هلال می توانید با ما در تماس باشید. هم فرش دستباف هم ماشینی.

25 سال از این 44 سال را افراد خاندان ابراهیمی(ابراهیمخان و عباسقلیخان) از 1218 تا 1243ﻫ.ق/1803-1827م، و19 سال هم پدر و پسر وکیل­الملک (محمد اسماعیل خان و مرتضی قلیخان) از 1277 تا 1296ﻫ.ق/1860-1296م حکومت کردند(وزیری، 1364: 873-874). نگاهی به فهرست این اسامی و افراد مشخص خواهد کرد که قریب به اتفاق آنها از نزدیکان و وابستگان خاندان قاجار بودند. آن­ها رقیب خاندان ابراهیمی و شیخیها بودند. شیخیه شخصیتهای بانفوذ قاجاری را پشتیبان خود می­دیدند؛ زیرا آن­ها از خاندان قاجار بودند. بر اساس گزارش سایکس، در همان زمان که شیخیه 6000 نفر از جمعیت کرمان را تشکیل می­دادند، از جمعیت120/49 نفری کرمان، 000/37 نفر را متشرعه تشکیل می­دادند(سایکس، 1336: 228). از آنجا که خاندان او در کرمان ریشه نداشت، سعی داشت از طریق نزدیکی با بزرگان کرمان این ضعف را جبران کند. همچنین می توانید پس از ورود به پنل کاربری خود با کلیک بر روی منو پنل مدیریت از طریق گزینه لیست اصناف خریداری شده به این اطلاعات دسترسی داشته باشید . با این حال، علاوه بر پشم، در میان مهم­ترین کالاهای تولیدی و صادراتی ایران که در کرمان تولید می­شد فرش، انواع شال و انواع قالیچه به چشم می­خورد (عیسوی، 1362: 132). در جدول صادرات ایران هم در سال 1889م./1307ﻫ.ق فرش با000/300 تومان در رتبه سوم صادرات ایران قرار داشت، شال با 000/35 تومان جایگاه بیست و دوم را نشان می­داد و محصولات پشمی با 000/100 تومان به همراه چهار محصول دیگر در جایگاه نهم قرار داشتند.

خریداران محترم فروشگاه فرش ماشینی بست بافت میتوانند با خیلی آسوده بابت سلامتی فرزندان و خودشان بر روی فرش ماشینی مشهد گام بگذراند و خریدی رضایت بخش داشته باشند. خاندان وکیل­الملکی از سال 1275.ق/1858م. با پیشکاری محمد اسماعیلخان در کرمان قدرت یافتند و در سال 1277ق./1860م. حکومت کرمان را مستقلاً به او تفویض کردند. او اذعان میکند که این مفهوم را از مولوی وام گرفته است. از این جهت می توان تنوع مورد انتظار را در آن جستجو نمود. نبود نور کافی و تنوع در نورپردازی، نبود کنترل به صورت نامحسوس در ساعات مختلف شبانهروز، تنگ و باریکبودن بعضی از کوچههای بافت، تخریبشدن بعضی از بناها و تبدیل آنها به جایگاه معتادان، از عواملی است که امنیت را در سطح متوسط قرار داده است. اول اینکه دانای دینی به داشتن علم و خرد متصف است و با علم خود و پیروزی در مناظره و مجاب کردن دیو او را شکست میدهد. او از همان ابتدای ورود به کرمان با نامه­نگاری با مرکز و گلایه از عقبماندگی و ویرانی شهر از معافیت مالیاتی برخوردار شد و مبلغی نیز از خزانه دولت برای عمران و آبادی شهر دریافت کرد (همت، 1389: 263). کرمان که از حمله آغامحمدخان بسیار آسیب دیده بود و به شهری از هم گسیخته از نظر اقتصادی و اجتماعی تبدیل شده بود، در دوره ابراهیم­خان سروسامانی یافت و او در این 22 سال به عمران و آبادی شهر دست زد و خرابکاری­های آغامحمدخان تا حدودی ترمیم یافت، بسیاری از اقدامات ابراهیمخان در جهت احیای اقتصاد و کشاورزی بود و در این زمینه او علاوه بر بنای مدرسه و حمام و بازار، املاک پردرآمدی احداث نمود و قناتهای زیادی نیز به وجود آورد.

که زود کثیف می شود ، باید فرشی را انتخاب کرد شست و شوی آن راحت باشد. معمولا یکی از دغدغه های اساسی در هنگام انتخاب و خرید فرش این است که آیا فرشی که در فروشگاه ها مشاهده میکنیم پس از پهن شدن در خانه، با دکوراسیون منزلمان سازگار خواهد بود یا خیر؟ امیرکبیر با حمایت صنایع داخلی نقش مهمی در پیشرفت چشمگیر صنعت شالبافی داشت. شاید یکی از علل حمایت قاجارها از شیخیه، استفاده از قدرت مذهبی آنها در برابر علمای متشرع و برای کاهش نفوذ آن­ها بود. آن­ها می­توانستند اجناس خود را بهراحتی در آنجا به فروش برسانند. آن­ها در ایالت کرمان صاحب ملک زیادی شدند و قدرت زیادی به دست آوردند (باستانی پاریزی،2535: 178). به این ترتیب، خاندان ابراهیمی به قدرتمندترین خاندان کرمان در دوره قاجار تبدیل شد و از نظر مذهبی هم رویه خلاف در پیش گرفتند. نواحی مختلف ایالت کرمان نیز در پدید آمدن این صنعت و رشد آن مؤثر بود. چهار نفر از این حکام، درمجموع به مدت 44 سال و 19 نفر مابقی 43 سال حکومت کردند. خاندان وکیلی، دیگر خاندان با نفوذ کرمان در دوره قاجار، از دوره محمد اسماعیل­خان نوری(1284-1277ق./1860-1867م.) در کرمان به قدرت رسیدند و پدر و پسر وکیل­الملک- محمد اسماعیل­خان و مرتضی­قلی­خان- با احتساب دوره نیابت حکومت و پیشکاری حکام، به مدت نوزده سال در کرمان حکومت کردند.

محمد اسماعیل­خان نوری هم به همان راه رفت؛ گو اینکه مسأله رقابت با خاندان ابراهیمی را دریافته بود و در کرمان دکانها و بازاری شبیه به بازار وکیل شیراز، آبادی­ها و قنات­هایی ایجاد کرد(همت کرمانی،1389: 291). او شاید به فراست دریافته بود که در این شهر از جنبه اقتصادی و سیاسی خاندان ابراهیمی رقیب خاندان اوست و برای رقابت با این خاندان به قدرت سیاسی و اقتصادی نیاز داشت. صنعت شالبافی که پیشینه طولانی در کرمان داشت و در قرن سیزدهم از رونق بسزایی برخوردار بود، از اوایل قرن چهاردهم هجری قمری رو به افول گذاشت و موقعیت برتر خود را به فرشبافی داد و پشم و ابریشم مرغوب کرمان در بافت قالی­های مرغوب به کار رفت وشهرت پیدا کرد. وزیری در این باره می­نویسد: « از سنه هزار و سیصد و پانزده تا چهار، پنج سال حرفه قالیبافی در کرمان به طوری ترقی کرد و رونق گرفت که تمام اهالی این مملکت از اعیان وخوانین و اعالی و اواسط و ادانی و غیره، هر کس استطاعت و توانی و ده تومان در خود دید، یک دستگاه و بیشتر برای جلب منافع باز نمود. فروشگاه اینترنتی بست بافت بعنوان کامل ترین فروشگاه اینترنتی فرش در کشور، با فراهم سازی گستره ای از فرش های متنوع برای تمام اقشار جامعه و باب هر سلیقه ای.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
به برترین خبرنامه تخصصی فرش دستبافت در ایران خوش آمدید.
آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 9
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 110
  • بازدید ماه : 65
  • بازدید سال : 5178
  • بازدید کلی : 325195
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی