loading...

برترین خبرنامه تخصصی فرش دستبافت در ایران

به برترین خبرنامه تخصصی فرش دستبافت در ایران خوش آمدید.

بازدید : 2740
يکشنبه 5 دی 1400 زمان : 0:36

آنها اعتقاد دارند در گذشته که صنایع قالی و گبه رونق بیشتری داشت، زنان در حل مشکلات مشارکت بیشتری داشتند و تمایل برای کارهای گروهی بیشتر بوده است، اما در حال حاضر که بسیاری از زنان دارهای خود را جمع کردهاند مشارکت برای کارهای گروهی نیز کاهش چشمگیری داشته است. خبرگان باتجربه میتوانند در آموزش و همگرایی زنان قالیباف و گبهباف برای حل مشکلات و توسعه محصول تأثیر مثبتی داشته باشند. در زمینه موانع و مشکلات محیطی و راههای برونرفت از این موانع در تحقیقات گذشته اشارهای نشده است.

مشکلات و موانع عنوانشده از سوی این دو محقق در شهرستان زریندشت هم مشهود است. همچنین مصاحبهشوندگان اعتقاد داشتند که توسعه قالی و گبه در شهرستان موجب بهبود معیشت اقشار کمدرآمد و ایجاد اشتغال میشود. همچنین این صنایع علاوه بر افزایش تولید ناخالص ملی، تعادل اجتماعی را تأمین و از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری میکند. اقبال از فرط علاقه و محبت خیرهکنندهاش به مولوی در موارد عدیدهای عین منطوق و همچنین مفهوم ابیات مولوی را در لابهلای اشعارش مورد استفاده قرار میدهد.

همچنین یکی از راهکارهایی که بیشتر محققان به آن اشاره دارند برگزاری جشنواره است، بهطوریکه جشنوارههای صنایع دستی به عنوان راهکاری برای رسیدن به توسعه اقتصادی، ایجاد تصویر مثبت از منطقه، ارتقای زندگی و غرور مردم محلی، انسجام اجتماعی در جوامع محلی و محرک تقاضای گردشگری معرفی شده است (Getz, 2008; Grappi, Montanari, 2011; Lee, 2014; Lee, Lee, Yoon, 2009; Saleh, Ryan, 1993; Weber, Ali-Knight, 2012). بنابراین استفاده از این راهبرد میتواند به شناساندن قالی شهرستان به بازار کمک کند.

پرداختا به فرش کردن آشپزخانه محیطی مثل مسجد را به مقالات دیگر موکول می کنیم. در شهرستان زریندشت اگر نهادی مثل کمیته امداد یا جهاد کشورزی بخواهد زنان را در زمینه قالیبافی آموزش دهد، طرح و نقشه و نوع بافت قالیبافی محلی را آموزش نمی دهد بلکه طرحها و نقشههایی را که در آن منطقه متداول نیست آموش میدهد؛ مثلاً طرحهای تابلو فرش را مدنظر قرار میدهد. باید توجه داشت که خبرگان شهرستان تجربیات ارزشمندی دارند و مثل کتابی زنده هستند که باید مکتوب شوند. این معبد، در لایة دوم و با شیوة بیت­هیلانی ساخته شده است (Yadin,1975:241)؛ بیت میرسیم (Bith Mirsim)، سایتی در 20 کیلومتری جنوب شرقی هاربورن است (Wright,1971:124)که شیوة ساخت معبد این محل با معماری بیت­هیلانی می­باشد که در گزارش­های حفاری، از آن با نام معبدB نام برده شده است (Ilan,2003:42-53)؛ بیت شاین، در حدود 20 کیلومتری بیت­المقدس، یکی از مهمترین شهرهای باستانی محسوب میشود که در سرزمین فلسطین اشغالی قرار دارد (Ben-Tor, 1968:26). در این مرکز سه معبد با فرم بیت­­هیلانی ساخته شده که آنها را بر اساس قدمت از 1 تا 3 نام­گذاری کرده­اند (Callaway, 1965:20)؛ در شاچم یا شاژم، که همان تل بالته می­باشد ((Wright, 1971:124 در دو معبد، با اختلاف زمانی حدود یک قرن، دو بیت­هیلانی مشخص شده که آنها را متأثر از بیت­هیلانی­های آناتولی می­دانند­(Riehl, 2003:324)؛ در تل لاکیش (Mragalit,1994:118) شیوة ساخت بیت­هیلانی، در معماری معبدی در لایة دوم، مشخص شده است (Mazar,1981:117)؛ در تل جزییل (Daviau,1999:67) معبدی به­دست آمده که با پلان بیت­هیلانی ساخته شده است (Gonen,1973:83)؛ رحمت راهل (Ramat Rahel)، یکی از استقرارهای کوچک در فلسطین اشغالی است که حدود قرن 7 یا 8 میلادی شاهد حضور معماری شاخصی بوده (Orlin,1970:21) و معبد به­دست­آمده از این مرکز با پلان بیت­هیلانی ساخته شده است (Singer,1988:78).

سبک معماری و آرایش مغازهها، بسیاری از تیمچهها، کاروانسراها، دالانها و راستهها، انواع مشاغل و حرف و وجود تعداد بسیاری مدرسه و مسجد که در کنار سراهای بازرگانی قرار گرفتهاند، این بازار تاریخی را به نمونهای عالی از یک مرکز مهم تجاری اسلامی و شرقی مبدل ساخته است. با توجه به یافتههای جدول شماره 2، کد انتخابی اجتماعیفرهنگی از 9 کد باز در یک طبقه مفهومی خُرد شامل ضعف هویتی در صنعت بومی، ضعف آموزش، شکاف نسلی در صنعت بومی قالی و ضعف در نوآوری محصول شکل گرفته است. در تحقیقات فرهادی و همکاران (2015)، عمرانی (2011)، بهرامجی (2009) و مهدوی (2001)، به تأثیر عوامل اجتماعیفرهنگی صنایع دستی بر جوامع محلی اشاره شده است. هستند. از غذاهای مخصوص کرمانشاه که منحصر و یا برخاسته از این شهر هستند، میتوان دندهکباب، خورش خلال، ترخینه (نوعی آش یا سوپ که از گندم به دست میآید) و آش عباسعلی را نام برد. برخی از زبان شناسان به خصوص در بیان ارتباط بین مفهوم فقه و فهم، به ذکر آن چه در مورد دلالتهای نزدیک و مشابه گفته شده است بسنده کردهاند، سمین حلبی در مورد «فقه» میگوید:« فقه، دست یافتن به آگاهی در مورد امری غایب به کمک علم به امری حاضر است، در نتیجه جزئی از فهم مطلق است و به همین دلیل خداوند متعال فرموده است: «وَلَکِن لاَّ تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ» (اسراء: 44)؛ یعنی نمیتوانند حقیقت آن را دریابند.(حلبی، 1996: ج 3، ص 246). پس فقه؛ یعنی فهم عمیق که با سختی و تلاش زیاد حاصل میشود.

آنچه که مسلّم است آئینهای قربانی انسانی در معبد یا در زمین کشاورزی سابقهای بسیار کهن دارد که در دورههای بعد تبدیل به قربانی حیوان میشود که تاکنون نیز شاهد آن هستیم و از این حکایات مرزباننامه نیز بوی کهنگی این مراسم و بالطبع از این اثر به مشام میرسد. او معتقد است نگرش خلاق یعنی داشتن درونمایة مسلط و منجسم در آثار؛ نوعی وحدت نگاه که در همة تصویرهای یک اثر دیده میشود و میتوان آنها را خوشههایی از یک تصویر بزرگ به شمار آورد که همة تصویرهای فرعی گرد آن میچرخد. شاعر قبل از آنکه خواننده را با بخش حذف شده شعر مواجه کند تصاویر یا نشانههایی را در اختیار او قرار میدهد تا خواننده بعد از مواجهۀ با آن، خود تکههای نانوشته را پیشبینی کند و بخواند به این آرایه و شگرد شعری «سفیدخوانی» میگویند شاعر پسامدرن، توقع دارد تا خواننده حرفهای شخصاً به نگارش بخشهای نانوشته شعر همت گمارد و با شاعر در تولید اثر ادبی مشارکت کند. صنایع دستی کشور در تمام پهنه جغرافیایی اهمیت دارد و مورد توجه مردم بومی و محلی است، به همین دلیل به ایجاد تعاونیهای تولید صنایع دستی به منظور حفظ این صنایع تأکید میکند.

خرید قسطی فرش ماشینی فرش نگین مشهد هلال برای راحتی شما عزیزان خرید قسطی فرش را در نظر گرفته است. شما خریداران می توانید از شرایط اقساط ۳۶ ماهه بدون پیش پرداخت و ضامن استفاده کنید و تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید خود را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید. برای خرید اقساطی فرش می توانید به صورت حضوری در نمایشگاه فرش نگین مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بیدگل و یا مراجعه به نمایندگان ما در شهرستان ها اقدام به خرید خود کنید. همچنین برای آسایش شما امکان خرید اینترنتی فرش نیز محیا گردیده است. تفاوت خرید اقساطی فرش با خرید نقدی در خرید نقدی فرش شما از تخفیف بیشتری برخوردار هستید و در خرید قسطی فرش حداکثر با توجه به زمان اقساط که ۳۶ ماهه است شامل افزایش ۱۵% می گردد. همچنین از این مزیت برخوردارید که فرش قسطی خود را بدون پیش پرداخت خرید می کنید و ماهانه با پرداخت مبلغ کمی از فاکتور خود از آسایش بیشتری در خرید فرش برخوردار می شوید. برای اطلاع از قیمت فرش نگین مشهد هلال می توانید با ما در تماس باشید. بنابراین ایجاد مراکز اطلاعاتی در شهرستان میتواند از سوءاستفادهها جلوگیری و در حفظ طرحها تأثیر بسزایی داشته باشد. این راهبرد میتواند بر کیفیت و قیمت دستبافتهها تأثیر بسزایی داشته باشد. خبرهشناسی در توسعه صنعت بومی تأثیر بسزایی دارد. این راهبرد میتواند با شناسایی سلایق و نیازهای مشتریان، تولید بیشتر و توسعه صنعت بومی را فراهم آورد. این راهبرد با فراهمکردن بستر مناسب برای بازاریابی و تبلیغات منجر به شناسایی خریدار قالی و گبه میشود که این شناسایی میتواند دست واسطهها را از بازار قالی و گبه شهرستان زریندشت کوتاه کند و درآمد و سود بیشتری را برای قالیبافان به ارمغان آورد. 3ـ2ـ بیت هیلانی2­: (b3): بیت هیلانی­2 شامل معبد B3 در همان قسمت شرقی تپه و به صورت جنوب­شرقی­ـ­ شمال­غربی است، درب ورودی آن از جانب جنوب شرق است، ابعاد کلی بنا 18×18 و ابعاد سالن اصلی آن 3×7 می­باشد. طرح و نقشههای قالی شهرستان به صورت ذهنی است و نهادی برای ثبت آن اقدام نکرده است، تا جایی که بسیاری از طرحها و نقشههای قالی شهرستان به دست فراموشی سپرده شده است. متن فرش در این گونه طرحها به قسمتها یا قابهای مختلفی تقسیم گشته که به طور منظم در کنار هم قرار دارند و در داخل هر قاب با گل و برگهای مختلفی تزیین شده است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
به برترین خبرنامه تخصصی فرش دستبافت در ایران خوش آمدید.
آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 9
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 114
  • بازدید ماه : 69
  • بازدید سال : 5182
  • بازدید کلی : 325199
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی